מה הם הטעויות הנפוצה שעסקים עושים בהגנת הפרטיות והסייבר
הטעויות הנפוצות שעסקים עושים בהגנת הפרטיות והסייבר:
-
אי הבנת החוק והחובות – עסקים לעתים אינם מודעים לדרישות המעודכנות של החוק ולצורך לקבל הסכמות מפורשות מהלקוחות ולאכוף נהלים מתאימים.
-
חוסר שקיפות מול לקוחות – לא תמיד נמסר מידע ברור על מהות איסוף, שימוש והעברת מידע אישי, מה שמוביל לאובדן אמון ותלונות.
-
הזנחת אבטחת מידע טכנולוגית – היעדר שימוש בהצפנה, גיבוי שוטף ובקרות הרשאות בסיסיות. לעיתים מערכות המידע אינן מעודכנות, וקל לפרוץ אליהן.
-
מדיניות פרטיות מיושנת – לא מעדכנים מדיניות בהתאם לשינויים עסקיים, טכנולוגיים או רגולטוריים.
-
אי הכשרת עובדים – עובדים שאינם מודעים להשלכות השימוש במידע אישי או לא מבינים את הנהלים, עלולים לבצע טעויות קריטיות.
-
חוסר ניהול נכון של בקשות עיון ומחיקת מידע – עסקים רבים לא מטפלים בבקשות למחיקת/עדכון נתונים בזמן, ולעיתים לא מתעדים את הפעולות כנדרש, מה שמוביל לבעיות משפטיות.
-
היעדר בקרות סביב שותפים חיצוניים – מתן גישה לצדדים שלישיים בלי לבדוק את עמידתם בתקנים עשוי להשאיר את העסק חשוף לסיכונים ולפגיעה במוניטין.
-
שימוש לא נכון באישורים והסכמות – טפסים עמומים או לא ברורים שמובילים להסכמה לא מודעת של הלקוחות.
-
היעדר ניהול סיכונים – לא מבצעים הערכות סיכונים, לא מנתחים מהיכן יכולה להתרחש חדירה או דליפה ולא מתעדפים השקעה בהגנות קריטיות.
-
אי מינוי ממונה פרטיות כאשר חייבים – במיוחד בתיקון 13. לעסק שלא ממנה אחראי עלול להיחשב כמפר חוק ולספוג קנסות.
הימנעות מהטעויות הללו מבטיחה הגנה טובה יותר על העסק ועל לקוחותיו במרחב הדיגיטלי.