מה הם הטעויות הנפוצה שעסקים עושים בהגנת הפרטיות והסייבר

מה הם הטעויות הנפוצה שעסקים עושים בהגנת הפרטיות והסייבר

הטעויות הנפוצות שעסקים עושים בהגנת הפרטיות והסייבר:

  • אי הבנת החוק והחובות – עסקים לעתים אינם מודעים לדרישות המעודכנות של החוק ולצורך לקבל הסכמות מפורשות מהלקוחות ולאכוף נהלים מתאימים.

  • חוסר שקיפות מול לקוחות – לא תמיד נמסר מידע ברור על מהות איסוף, שימוש והעברת מידע אישי, מה שמוביל לאובדן אמון ותלונות.

  • הזנחת אבטחת מידע טכנולוגית – היעדר שימוש בהצפנה, גיבוי שוטף ובקרות הרשאות בסיסיות. לעיתים מערכות המידע אינן מעודכנות, וקל לפרוץ אליהן.

  • מדיניות פרטיות מיושנת – לא מעדכנים מדיניות בהתאם לשינויים עסקיים, טכנולוגיים או רגולטוריים.

  • אי הכשרת עובדים – עובדים שאינם מודעים להשלכות השימוש במידע אישי או לא מבינים את הנהלים, עלולים לבצע טעויות קריטיות.

  • חוסר ניהול נכון של בקשות עיון ומחיקת מידע – עסקים רבים לא מטפלים בבקשות למחיקת/עדכון נתונים בזמן, ולעיתים לא מתעדים את הפעולות כנדרש, מה שמוביל לבעיות משפטיות.

  • היעדר בקרות סביב שותפים חיצוניים – מתן גישה לצדדים שלישיים בלי לבדוק את עמידתם בתקנים עשוי להשאיר את העסק חשוף לסיכונים ולפגיעה במוניטין.

  • שימוש לא נכון באישורים והסכמות – טפסים עמומים או לא ברורים שמובילים להסכמה לא מודעת של הלקוחות.

  • היעדר ניהול סיכונים – לא מבצעים הערכות סיכונים, לא מנתחים מהיכן יכולה להתרחש חדירה או דליפה ולא מתעדפים השקעה בהגנות קריטיות.

  • אי מינוי ממונה פרטיות כאשר חייבים – במיוחד בתיקון 13. לעסק שלא ממנה אחראי עלול להיחשב כמפר חוק ולספוג קנסות.

הימנעות מהטעויות הללו מבטיחה הגנה טובה יותר על העסק ועל לקוחותיו במרחב הדיגיטלי.

Facebook
Twitter
LinkedIn
דילוג לתוכן